Sunday, July 5, 2009

SAIDINA KG DENGKIL

Dah lama tak update blog "retotkopi" ni... so kali ni aku nak update pasal aktiviti riadah dgn bebudak dengkil aku, sapa lagi kalau bukan mamat, epoy dan apis... macam biasa kalau dah jumpa bebudak ni, apa lagi mcm2 idea yang diorang nak buat antara larat dgn tak larat jer nak ikut, yang menariknya kali ni..aktiviti kami ialah aktiviti yang tidak memerlukan kos yang tinggi, tak perlu keluar dari dengkil, tak perlu nak pakai cantik2, cukup sekadar temport lepak kami yang paling cool dan santai....apa lagi kalau bukan rumah "mamat" heheheheheh....mmg kelas mat umah kau......mmmm aku tak cerita lagi apa aktiviti kami...tapi sabar dulu....biar aku terangkan satu persatu....aktiviti ini melibatkan 4 atau 5 pemain, bank sediakan duit utk setiap pemain, nasib bergantung kepada balingan dadu, silap baling masuk penjara atau kena ambik keputusan, dan yang menariknya kalau balingan menjadi maka kaya lah jadinya.....eh...mcm dah tau jer...ok lah...aktiviti yang aku maksudkan...mmg nampak kelakar dan tak mencabar tetapi mmg best kalau main dgn geng2 yang sekepala....inilah yang ketagihkan...."SAIDINA" hehheehhe
Untuk pengetahuan korang semua, permainan ni ada banyak versinya, kalau di Malaysia kita panggil SAIDINA, kalau di negara2 barat diorang panggil MONOPOLY.....yang bestnya...permainan ini memerlukan kita sentiasa waspada dan peka pada harta yang kita ada dan yang penting jgn tamak....hehheheheh nanti bankrupt!!!!!
mcm biasa blog aku mesti ada gambar atau video....baru nampak menarik.....apa pun korang layan la gambar dan video pertandingan SAIDINA peringkat antarabangsa yang diwakili oleh pemain2 yang profesional dan menariknya....pertandingan ini julung2 kali diadakan di Dengkil sbb pertemuan diantara pemain2 terkemuka ini sukar utk dirancangkan...jadi...mari kita saksikan kemuncak pertandingan saidina 4 penjuru di dalam pertandingan SAIDINA KG DENGKIL.....
(hehehehheehhe)

aku dgn erin tgh gembira mengumpul kekayaan...hahahhahaa

Inilah pemain2 profesional yang aku maksudkan...pertandingan ni mmg mencabar....

aku dgn erin senyum bangga, sbb tgk orang lain kena keluarkan duit....byr sewa...hehehehe

khusyuk mamat dgn apis tgk aku jalan...diorang berdoa supaya aku kena dkt tanah diorang...erin dah makin tergugat..tu yang minum air hilangkan dahaga....keadaan semakin panas...panas....

Walau mcm mana pun, adat permainan pasti ada yang kalah dan menang, so pemenang malam tu apis!!!! dgn harta yang terkumpul, peh!!! senyum besar apis malam tu.....anyway...congratulation apis.....

Tengok gambar jer tak puas utk merasai kekecohan pertandingan saidina tu...meh...korang layan video yang dirakam oleh epoy malam tu.....jom....zazzzzz!!!!


Ini sebahagian lg rakaman video malam tu....jom checked out!!!!

Video ni pulak adalah rakaman sendiri atau "syok sendiri" oleh epoy....malam tu dia tak join kitaorg main tapi korang nak tau apa dia buat....ok checked out this video....layannnn......


jumpa utk update yang akan datang....chowwwww......

2 comments:

  1. wah3x.. sonok sakan bersaidina... ni yang jeles ni!!!

    ReplyDelete
  2. turn kita bila ni wei....asyik janji2 je...

    ReplyDelete