Friday, June 19, 2009

Berkelah di Sawah Padi????

Puas hirup udara kota dan bandar...sekali-sekala nak merasa ketenangan angin kampung...gere jugak idea mak aku utk balik ke kg Tg Karang...apa lagi...."sawah padi" la tempat yang dituju...hajat di hati nak kaut ikan tapi hampeh....sebab org kg kata air sawah dah di tukar jd ikan dah takder...tapi dapat jugak la kitaorg merasa tangguk anak ikan...hehehehehe...
Walaupun pergi ke kg, tapi style bandar jugak yang kami bawak...tgk la dr segi baju yang kami adik beradik plan..."putih" and tapow KFC buat bekal makan tengahari.....janji puas dan happy...
Bila balik kg membuatkan aku merasa bersyukur dgn apa yang aku sekeluarga kecapi skrg berbanding kesusahan dan kepayahan yang org kg masih lagi rasakan....tapi kekadang org kg jugak lagi advanced.....hehehehehe
Tapi bagi aku setiap apa yang Allah kurniakan itu adalah satu kesyukuran yang harus aku syukuri kerana Allah itu tau apa yang lebih baik buat hambanya...yang penting, mcm biasa aku dan adik beradik aku yang sempoi dan mak aku yang rock happy dan ada aktiviti yang kami lakukan bila cuti.....I love my family so much.....terasa sangat kebahagiaan dgn keluarga bila kita tau menilai keluarga kita.....sbb tu aktiviti dgn keluarga penting utk mengeratkan silaturahim dan memahami antara satu sama lain.....
Yang Pastinya dan semestinya aku sayang adik2 aku yang sempoi dan mak aku yang garang tapi loving.....

Saat nak bertolak, yang penting posing....yang penting adik2 aku ni mmg hantu gambar dan posing....baru gere.....


Inilah hero2 yang menjadi bahan hiburan kami sekeluarga....Amel & Alif...kesayangan mak ngah dia.....

Apabila adik beradik yang kepala gila posing.....hehehehehe
3 dara pinggitan di sawah.......
Inilah adik2 perempuan aku yang paling sempoi dan paling memahami.....i love u kining & ina....

Aksi mencuba bakat utk kaut ikan....silap "anak ikan" jerrr
Inilah hasilnya...hahahahaaha anak ikan...anak buah aku mmg cool "Alif tak takut lgsg"

makan time!!!!!! perghhh pekena KFC kat tgh sawah mmg sedap....sehingga menjilat jari...sbb tak cukup lapar....gila....hahahhahahaha

Tapi yang paling happening adalah hero2 makngah ni...diaorang paling tak boleh diam dan paling susah nak control....sepanjang masa berjalan dan berlari...Ya Allah....letih gila...dan yang paling seronoknya alif akhirnya berjaya tiup visel burung yang kitaorg beli....keluar jugak bunyi....hehehehehe bagus dan syabas utk anak buah mak ngah yang hyperactive ni....
Okay guys....setakat ni jer dulu...tunggu the latest update dari blog retotkopi...dont miss it....
CHOW!!!!!!




No comments:

Post a Comment